.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلايه از نظام مدیریت اجرائی در مازندران
رئيس ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد در مازندران، اخیراً طی سخنانی در یادواره شهدای مسجد مهدیه قائمشهر، چهره منتقد به خود گرفته و به شدت از اوضاع حاکم بر نظام مدیریت اجرائی مازندران ...
گلايه از نظام مدیریت اجرائی در مازندران

دکتر اسحاق صلاحی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد را به عهده داشته، اخیراً طی سخنانی در یادواره شهدای مسجد مهدیه قائمشهر، چهره منتقد به خود گرفته و به شدت از اوضاع حاکم بر نظام مدیریت اجرائی مازندران شکوه کرد!

اگر چه آقای صلاحی منظور خود را به وضوح بیان نکرده و مصادیقی ارائه نکرده، اما لحن انتقادات ایشان کاملاً نشان می دهد که وی بیرون از حلقه مدیران نگه داشته شده و در متن کارها قرار ندارد و یا به عبارتی به بازی گرفته نشده است و ادبیات ایشان حاکی از گله و یا شکوه همراه دیروز از همراهان خویش، البته با لحنی تهاجمی و غیر التماسی است!

توجه به فرازهای انتقادات مطروحه از جانب وی درخصوص مدیران استانی معلوم می کند که جنس چنین انتقاداتی، جدای از گسترش احتمال مصادیق،چه پیام هایی را می تواند در اذهان مخاطبین متبادر نماید:

۱- کندی روند و شتاب توسعه در مازندران مبنی بر اینکه در شان مردم مازندران نیست!

۲-عدم توسعه مازندران بخاطر اجرائی نشدن مصوبات سفر اول و دوم هیئت دولت و سفر رهبری معظم

۳-بالا بودن نرخ بیکاری در مازندران

۴-وابستگی شدید مازندران به بیرون از استان

۵-انتقاد از کشاورزی نبودن، توریستی نبودن و صنعتی نبودن استان مازندران

۶-انتقاد از مسئولین استانی مبنی بر اینکه شما برای خانواده شهدا چه کرده اید!؟

۷-انتقاد از مسئولین استانی مبنی بر اینکه شما برای این جوانان چه کرده اید!؟

۸-انتقاد از مسئولین استانی مبنی بر اینکه شما برای زوج جوانی که تحصیل کرده و بیکارند چه کرده اید؟

۹-انتقاد از مسئولین استانی مبنی بر اینکه شما برای برای خانواده ای با چند بچه بیکار، چه کرده اید؟

۱۰-خیانت دانستن واگذاری مسئولیت ها بر اساس رفاقت و فامیلیت بدون در نظز گرفتن تجربه و تخصص

۱۱-غلط دانستن انتصاب افراد ضعیف و در حد یک شهرستان در مسئولیت های استانی

۱۲-لزوم کنار کشیدن افراد فاقد بضاعت از مسئولیت های بزرگ و سپردن امور به اهل آن

۱۳-نگرانی از وضعیت زیرساخت های توسعه در مازندران و لزوم پاسخگوئی مسئولان استان به مردم

۱۴-احساس خطر و احساس نگرانی از وضعیت استان و غیرقابل تحمل دانستن آن برای نسل رزم

۱۵-تهدید به بیان جزئیات بیوگرافی برخی مدیران و پایان دادن به این کلی گوئی ها در صورت لزوم

۱۶-انتقاد از برگشت بودجه های عمرانی استان

۱۷-تاکید بر ولایتی بودن و تکلیف مداری خود و اینکه ما مرید هیچکس غیر از ولایت نیستیم!

۱۸-لزوم توجه بیشتر مسئولان استان به مردم و عقب نیفتادن مازندران از سایر استان ها

مع الوصف جدای از همه گمانه زنی هایی که می تواند متوجه انگیزه های فردی منتقد از طرح چنین انتقادهایی گردد، ذکر این نکته ضروری است که انگیخته و یا همان محصول گفتار ایشان در هر زمینه انتقادی به شدت باورپذیر است و حتی اگر خود گوینده هم از حرفهایش برگردد و شروع به تعریف و تمجید از طرفهای انتقاد خویش کند، اما مخاطب باور خود را استمرار داده و منتقد باقی خواهد ماند!

چرا که محورهای مورد اشاره ایشان تقریباً همان واقعیت های عینی اند که بیان شده و مسئولین استانی هم در برخی از سخنان رسمی و غیر رسمی بر درستی آن ها صحه گذاشته و دفاعیه های موسمی آن ها نیز چیزی از اصل موضوع کم نکرده است!

البته نگارنده قبول دارد که مباحث مطروحه با کمی چاشنی افراط طرح شده اند، اما چرا به راحتی مسئولین استانی قابل نقد هستند و یا اینکه انگیزه بالائی در رسانه ها و سایر چهره های مطرح برای دفاع از آن ها در جامعه استانی ملحوظ نیست، خود جای تامل دارد!

این واقعیت تلخ اولاً می تواند مربوط به گستردگی مشکلات شهروندان مازندرانی به دلیل سالها کم توجهی به استان باشد و ثانیاً می تواند به عدم انتشار رسانه ای رئوس عملکرد مدیران استان مربوط گردد و ثالثاً می تواند به سیاه بینی مرسوم جامعه در قضاوت عمومی نسبت به صاحبان قدرت و مکنت برگردد و رابعاً می تواند نتیجه مهارت افراد صاحب سخن باشد که رگ خواب مخاطب را به دست گرفته و از زوایای خاصی به باور عمومی نفوذ می کنند!

علیهذا باید بنشینیم و سخنان رئیس ستاد انتخابات رئیس جمهور را که هم در عرصه رزم، هم در عرصه علم و هم در عرصه مدیریت دارای سابقه قابل اعتنائی بوده و فرد بی اطلاعی هم نیستند، تحلیل کنیم تا معلوم شود که علت اتخاذ چنین مواضع انتقادی از کدام واقعیت ها و ضرورت ها سرچشمه می گیرند و اینکه چه باید کرد؟!

باز هم باید پرسید که واقعاً آیا آش مازندران آنقدر شور یا بی نمک شده که داد آشپز هم در آمده است و یا قضیه چیز دیگری است و ریشه در مسائل حاشیه ای دیگر دارد؟

بهر حال باید صبر کرد و منتظر ماند تا یا ادامه افشاگری ها و انتقادات آقای صلاحی را شاهد بود و یا اینکه مسئولین استان در دفاع از خود، دفاعیه جامعی را ارائه کنند و ابهام های مطروحه ذهنی ما را روشن سازند! هر چه که باشد یادمان نرود که واقعیت موجود استان، دست پخت همین آقایانی است که امروز جامه منتقد به تن کرده و در جلوه ای متفاوت متجلی شده اند و از نظر نگارنده، این آقایان نه ضعیف تر از قبلی ها و نه بهتر از آنانند، بلکه برآوردی نسبی از توان مدیریتی مازندران در همه ادوار گذشته اند!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-۲۲/۶/۸۹


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 شهريور 1389
آقای صلاحی شما برو به برادرت که سر مردم را در شرکت هرمی کلاهبرداری کرده و میلیلردها تومان اخذ کرده با قرار وثیقه سنگین آزاد شده ایشان را هدایت کن نه اینکه به مسئولین اجرائی اشکال وارد کنی حواستو جمع کن . ..
ابهری 22 شهريور 1389
چیشی بیه چیشی بیه!!؟؟ کی به کیه؟ کی داره از کی می گه؟! این آشی که امثال ایشان برای مازندرانی ها پختند، چرا تف سر بالا میندازه؟!
اگه به ایشون هم مسئولیت می دادند، باز هم منتقد بود؟! نه والله!!
خیلی رو می خواد که انسان مدعی خودکرده بشه! یکی نیست به آقای صلاحی بگه: خود کرده را تدبیر نیست!!!!
نا شناس 22 شهريور 1389
کسی نیست به تو یکی پست بده و دیگر حرف نزنی اقای همه فن حریف رنجبر
hajdavod 22 شهريور 1389
سلام آقای سلاحی بعداز انتخابات دیگه ندیدیمت کجایی؟ برادرماهم مثل شمادر ستاد استان کنارشما فعالیت داشتیم بهتر از مخاطبین و مستمعین شمارو می شناسیم .کدام منش و روش دکتر احمدی نژاد درتو وجود داره بگو تاما بدونیم . حالاچون نشدی استاندار رفتارت تغییر کرد ونادیده گرفتی آنچه راکه می گفتی وشعار می دادی !طوریکه حاکی از آن است که فقط برای خودت فعالیت می کردی نه انتخابات . لذا بعد از عدم موفقیت خودت بدنبال دریافت حکم وپست برای برادرت دست به کار شدی اینبار هم موفق نشدی .لذا برای رضای دلت ورفع محرومیت خودت وبستگانت .نقد مدیران دولت می کنی لطفا از این به بعد هر جا سخنرانی داری به تیم ما یه اطلاعی بده !همون تهرون باشی وهرشش ماه یه بار نیایی اینطرفا بهتره{حاج داود}
نا شناس 23 شهريور 1389
آقاي صلاحي بيا از اين اشتباهي كردي و براي يك آدم بدون لياقت تبليغات كردي از خدا و مردم طلب عفو كن
نا شناس 23 شهريور 1389
بندهای 10و 11 قابل توجه آقای هادی ابراهیمی معاون سیاسی استانداری
حيدرزاده ازآمل 23 شهريور 1389
معلومه كهحرفهاي دكترصلاحي يك عده راچزونده كه دست پاچه شدين بياييدمنطقي جواب سردارسالهاي دفاع مقدس رابدهيد باهتاكي عمردنيايي شماكمترميشه اون عزيزي هم كه گفته دكتررادراستان نديده جزوكسانيه كه مشكلات استان راهم نديده - مردم راهم نمي بينه مسائل مطرح شده توسط دكترراهم نمي بينه چون به زعم امسال اواصلا اين مشكلات وجودنداره دكتر بچه هاي ولايتي وارزشي واكثريت قاطع بچه هاي ستاددكتر احمدي نزاد ومردم باشماهستندضمنا صداوسيماهم ميتونه مثل برنامه ديروز - امروز فردا مناظره استاني بگذاره حتمامسئولين پاسخي دارند
رحام 23 شهريور 1389
سلام دکتر صلاحی عزیز
من فکر میکنم بشتر انتقادات دکتر عزیز به برادر هادی که یه جورایی جای دکتر را گرفته!

ولی با شناختی که از دکتر دارم از اینجور آدمی نیست.
برادر هادی هم یکم خودشو گرفته دادش من دکتر رو ببین یکم خودتو جمع کن یادت میاد بهت گفتم اگه از اون روحیه خبر نگاری خارج بشی زیاد جالب نیست لطفآ دکترو ببین باورم اینه چون متدینی زود میتونی خودتو جمع کنی ر -و -ح-ه
کجوری 23 شهريور 1389
آقای صلاحی
شما هم کلی گویی کردی این که شما مطرح کردی باید به مسئولین کشور و وزرا بگویی ؟ البته اینکه یک فرد بدون تجربه و جوان (به معنای خامی ) الان همه کاره استان شده و استاندار هم در حلقه ایشان گرفتار ،غیر قابل انکار است .
همین نوشهر که فرماندارش اینهمه مشکل دارد چون یکی از افراد شما را به عنوان مشاور و خود منصوب کرده و برادرت را در فرمانداری پست داده حضرتعالی نمک گیر شدی و برای بقا آقای فرماندار تلاش داری ؟ اشکال نداره این هم می گذرد !!!!
با مردم صادق باشید !!!
چون حرف از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
حال چرا حرف شما در دل نمی نشیند ؟
نا شناس 23 شهريور 1389
آقاي رمداني ما كه مي دانيم هادي ابراهيمي در اتاق درب بسته خود شما را كاملاً مهار كرد. ديگر جرأت نداري از هادي انتقاد كني
نا شناس 23 شهريور 1389
صلاحي يكي از سرداران بزرگوار و شجاع است كه مرد انتقاد است. ايشان كاري به استاندار ندارد. حرفش اين است كه هادي ابراهيمي فردي بي تجربه و ضعيف است. اي شمال نيوز هادي ابراهيمي.
اكبري جانباز 50% 23 شهريور 1389
شمال نيوز پس از آمدن هادي ابراهيمي ديگر سياسي شده و كاملاً خود را به معاون سياسي فروخته است . به خدا قسم همين است.
نا شناس 23 شهريور 1389
ما كه مي دانيم هادي ابراهيمي در اتاق درب بسته خود شما را كاملاً مهار كرد. ديگر جرأت نداري از هادي انتقاد كني
نا شناس 23 شهريور 1389
جناب دکتر صلاحی سلام من همونم که در زمان انتخابات در مسجد عشقی از شما انتفاد کردم و گفتم ما چیزی از این دولت در قبال مردم شهرمان ندیدیم گفتم احیای نساجی البرز و کارخانه کک سازی چه شد؟ اما با واکنش طرفداران ستاد شما روبرو شدم اما حالا میگویم تازه به حرف دوسال پیش ما رسیدی !
نا شناس 23 شهريور 1389
اي شمال نيوز بي عرضه ، چرا اين حرفها را برعكس مي نويسي. ترس از هادي ابراهيمي چه كارهايي مي كند . پس اينجوري بود كه ابراهيمي ارشاد هم فقط مي گفت شمال نيوز سايت خوبي است. معلوم شده كه ابراهيمي ها دست در دست هم دادند.
حاجی پور 23 شهريور 1389
فقط در رابطه با این گزارش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صحبت آقای صلاحی و واکنشها بیانگر:
1- مردم به مدیریت استان انتقاد دارند
2- از بعضی از مدیران که در این نظرات هم اسمش آمده دل خوشی ندارند
3- دولت در عمل به شعار هایش موفق نبوده است
4- مشکلات مردم در استان زیاد است
5- بیشتر عقده گشایی بوده است
6- از این جور گزارشها و صحبت ها مردم خوششان می آید
در هر صورت شمال نیوز باید به آقا هادی این واکنشها را گزارش کند و آقا هادی هم اگر برای خدا کار میکند! عمل نماید . ولی من بعید می دانم
چون مرحوم کردان هم وقتی نسبت به مسئولیتش واکنش نشان داده شده بود هر چه دوستان التماس کردند که قبل از استیضاح استعفا بده قبول نکرد که نکرد خداوند عاقبت ما را بخیر کند
دوست شما 23 شهريور 1389
اقاي دكتر رنجبر اين ديگه نا حقي است مديران ضعيف اين دوره را با مديران دوران اصلاحات مقايسه مي كني . در مورد برات نامه خصوصي مي نويسم
ع-ق 23 شهريور 1389
براي من يك سوال مطرح است لطفا آقاي هادي ابراهيمي پاسخ دهند:
چه شده است كه بك سايت با گرايش اصلاح طلبي مثل شمال نيوز از شما حمايت مي كند؟يا شمااز اصولتان دست كشيديدو يا شمال نيوز اصولگرا شد .(كه البته از موضع گيريهايشان معلوم است كه كماكان اصلاح طلب هستند)پس شما را چه شده است؟
حاج داود 24 شهريور 1389
مدیر محترم سایت نظرات ما را که نمینویسی حداقل نظرات آقایان را حذف کن و با اعصاب ما بازی نکن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.